ניהול קשרי לקוחות – CRM

01/03/2010

איך בוחרים מערכת CRM

נושאים: CRM — admin @ 16:13

איך בוחרים מערכת CRM?

לפני שאנו באים לענות על השאלה הנ"ל עלינו להבין חשיבות מערכת ה CRM לארגון?

מערכת CRM יכולה להיות קריטית לארגון - מחקרים בארה"ב הראו שמערכות CRM יכולות להגדיל בארגונים קטנים / בינוניים בכ 10% – 25%  את מכירות הארגון. ולשפר את שביעות רצון הלקוחות (שירות לקוחות) בכ 18%.

לאחר שענינו על השאלה הנ"ל נשוב לשאלה המקורית – איזה פרמטרים עלינו לשקול כשאנו באים לבחור מערכת CRM?

להלן רשימת נקודות שעלינו לשקול:

1. ספק המערכת:

  • האם הספק אמין? (ותק / נפח וכדו')
  • רמת השירות שהספק נותן (מוניטין / המלצות)
  • צורת התמיכה – האם הספק מחוייב (מכירה בה הספק עושה מכירה והולך / שירות – הספק נשאר מחוייב)

2. התאמת וגמישות המערכת – יש לוודא שהמערכת גמישה ויכולה להתאים לארגון במספר נושאים

  • יכולת להתאים כרטיסים ושדות
  • יכולת להתאים דוחות
  • מנגנון הרשאות גמיש

3. כלים אוטומטיים

  • האם למערכת יש כלי אוטומצייה כגון טריגרים (פעולות אוטומטיות במערכת הנגרמות על ידי עדכון נתונים).
  • האם למערכת כלים לייבוא נתונים  עדכון נתונים גורף
  • האם למערכת יכולת לקבל לידים אוטוטית מהאתר?
  • האם למערכת פורטל שרות המאפשר ללקוחות לפתוח קריאות שירות דרך אתר האינטרנט?

4. UI ונוחות שימוש

  • נוחות ורמת השימושיות של ה UI?

5. CRM SAAS או מערכת מותקנת

  • באופן עקרוני התמיכה במערכת SAAS הרבה יותר טובה.
  • אבטחת מידע – למרות הנהוג לחשוב, במקרים רבים אבטת המדע במודל SAAS תהיה גבוהה יותר ממערכת מותקנת – תלוי במערכת וכן בארגון שבו מותקנת המערכת.

6. עלויות  - בסעיף זה יש לכלול

  • מחיר רשיונות
  • מחיר תחזוקה / רשיונות שנתיים (חובה שלמערכת מותקנת יהיה הסכם  תחזוקה שנתית – ולא המערכת נידונה לכישלון) 
  • עלות שרתים
  • עלות זמן עבודה של אנשי ה system

ניסיתי לתמצת את הנשואים ל – 5 והגעתי ל 6 למרות שבקלות אפשר לחשוב על עוד מספר נושאים.

לדעתי אלו הנושאים החשובים ביותר אצל מרבית הארגונים לבחירת מערכת CRM.

אין תגובות עדיין »

אין תגובות… עדיין.

RSS של התגובות לפוסט הזה כתובת טראקבאק

כתיבת תגובה

פועל על וורדפרס

הבלוג הוקם ע"י חברת MyBusiness, ספקית תוכנת CRM במודל SaaS מהמובילות בישראל